Los Angeles
2009
De campus van het wereldberoemde California Institute of the Arts werd gebouwd in ongastvrij en woestijnachtig gebied. De ligging doet denken aan een oase. Behalve hitte, stof, slangen en aardbevingsgevaar heeft het gebied niet veel te bieden. Toch is het een broedplaats van aanstekelijke creativiteit. En wie zich op de parkeerplaats achter het Best West Hotel tussen de mahjong spelende Chinezen bevindt, waant zich in een nergens. De restaurants zijn leeg. De kleine, propvolle kiosken zijn voor toeristen aantrekkelijk gemaakt vanwege de opvallende magazines en dagbladen… maar niemand koopt ze. Alles hult zich in een tijdelijke staat van dingen.
Een van de kwaliteiten van de Angelino’s is dat zij deze tijdelijkheid tot kernwaarde hebben verheven. De manier waarop ze wonen, werken en samenleven is doordrongen van dat idee en het geeft aan alles een geïmproviseerd karakter. Niets is gefixeerd op een vaste plek, dingen komen en verdwijnen zonder dat iemand er iets van lijkt te merken…
Los Angeles
2009
De campus van het wereldberoemde California Institute of the Arts werd gebouwd in ongastvrij en woestijnachtig gebied. De ligging doet denken aan een oase. Behalve hitte, stof, slangen en aardbevingsgevaar heeft het gebied niet veel te bieden. Toch is het een broedplaats van aanstekelijke creativiteit. En wie zich op de parkeerplaats achter het Best West Hotel tussen de mahjong spelende Chinezen bevindt, waant zich in een nergens. De restaurants zijn leeg. De kleine, propvolle kiosken zijn voor toeristen aantrekkelijk gemaakt vanwege de opvallende magazines en dagbladen… maar niemand koopt ze. Alles hult zich in een tijdelijke staat van dingen.
Een van de kwaliteiten van de Angelino’s is dat zij deze tijdelijkheid tot kernwaarde hebben verheven. De manier waarop ze wonen, werken en samenleven is doordrongen van dat idee en het geeft aan alles een geïmproviseerd karakter. Niets is gefixeerd op een vaste plek, dingen komen en verdwijnen zonder dat iemand er iets van lijkt te merken…